woensdag 18 mei 2011

liesje

Er was eens een meisje Liesje ze was bijna jarig en wilde heel graag een popje. Samen met haar moeder liep ze door de stad en keken in alle winkels of er een leuk popje was voor Liesje. Nergens konden ze een leuke pop vinden. Toen zagen ze een voodoo winkeltje misschien was er hier dan een leuke pop voor haar. Al bijna meteen zag Liesje een leuke pop en vroeg aan haar moeder of ze die mocht hebben. Haar moeder rekende af en toen zei de verkoopster iets vreemds. Ze zei namelijk dat ze de pop iedere avond om 22.00 uur in de kast moest doen. De moeder van Liesje vond dat bijgeloof en liep snel met haar dochter de winkel uit. Diezelfde avond moest Liesje om 22.00 uur naar haar bed maar legde de pop niet in de kast. Al snel werd ze weer wakker van een raar geluid en luisterde.
Liesje, ik kom je halen.
Liesje, ik sta in de tuin.
Liesje schrok en ging gouw rechtop in haar bed zitten, toen hoorde ze het weer.
Liesje, ik kom naar binnen.
Liesje, ik sta in je keuken.
Liesje, ik pak het grootste mes dat er is.
Liesje verstijfde van angst en durfde niks meer te zeggen of te toen.
Liesje, ik sta op de 1e trede van de trap.
Liesje, ik sta bovenaan de trap.
Liesje, ik sta op de overloop.
Liesje, ik sta in je kamer.
Liesje, ik sta naast je bed.
Liesje probeerde te gillen maar het lukte niet.
De volgende morgen maakte de moeder van Liesje haar dochter wakker en schrok, ze zag dat Liesje dood in haar bed lag met duizenden mes steken. Haar popje lag in haar armen met een iets grotere glimlach op haar gezicht…

3 opmerkingen: